Support2022-01-17T18:01:19+01:00

Veelgestelde vragen

Onze praktijk maakt (nog) geen gebruik van MiGuide:
Hoe wordt de koppeling met het medisch dossier gemaakt?2021-12-30T19:07:32+01:00

Om de data uit het HIS naar de MiGuide app te kunnen versturen, dient er voor iedere deelnemende patiënt een unieke koppelcode aangemaakt te worden. De patiënt moet deze vervolgens invoeren in de app. De zorgverlener maakt de koppelcodes aan in NHGDoc. Klik hier om te zien hoe dat werkt.

Hoe wordt MiGuide gekoppeld aan het HIS?2022-01-04T14:40:52+01:00

We maken via NHGDoc een verbinding met het HIS. Je ziet dan een MiGuide knop die direct toegang geeft (single sign on) tot het MiGuide zorgportaal. Heb je geen NHGDoc? Je krijgt dan toegang tot een lightversie om zo toch te kunnen koppelen met MiGuide.

Kan ik MiGuide ook gebruiken als ik Medicom heb?2022-01-04T14:40:04+01:00

We verwachten begin 2022 de koppeling met Medicom aan te kunnen bieden aan alle praktijken die met Medicom werken. Patiënten kunnen in de tussentijd al aan de slag met de MiGuide app om de eerste stappen te zetten naar een gezondere leefstijl. Wij adviseren je graag over de mogelijkheden om met MiGuide te gaan starten. Plan hier een kennismakingsgesprek.

Ik heb geen NHGDoc, kan ik dan wel met MiGuide gaan werken?2022-01-04T14:39:34+01:00

Jazeker! Je krijgt dan toegang tot een light versie van NHGDoc zodat MiGuide geïntegreerd kan worden in het HIS.

Wat kost MiGuide voor de praktijk?2022-01-04T14:33:10+01:00

MiGuide wordt vergoed vanuit segment 2. De kosten voor een licentie zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals het aantal patiënten per praktijk en de afspraken die er zijn met de zorgverzekeraar. Wij denken graag met je mee, dus neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek of stel je vraag via onze contact pagina.

Onze praktijk maakt gebruik van MiGuide:
Wat kan ik doen als ik MiGuide niet in mijn HIS zie?2022-01-04T12:24:37+01:00
Ik zie mijn patiënt niet in het MiGuide zorgportaal, hoe komt dat?2022-01-04T12:25:02+01:00

Het is mogelijk dat je patiënt al gebruikmaakt van de app, maar nog niet gekoppeld is aan het HIS. In dat geval dient er voor de patiënt een persoonlijke koppelcode aangemaakt te worden. Wanneer je patiënt deze invoert de app en toestemming geeft voor het uitwisselen van gegevens, is de koppeling gereed.

Klik hier voor de demovideo over het aanmaken van een koppelcode.
Klik hier voor de demovideo over het invoeren van de koppelcode in de app.

Kan ik de app zelf ook inzien?2022-01-04T14:10:06+01:00

De MiGuide app is voor iedereen toegankelijk, dus je kunt de app ook zelf via de App Store of Google Play Store op je smartphone downloaden.

Hoe kan ik zien wie van mijn patiënten MiGuide gebruikt?2022-01-04T14:22:35+01:00

In het MiGuide zorgportaal kun je alle patiënten vinden die de MiGuide app gebruiken en die zijn gekoppeld aan het HIS. Wij kunnen om privacy redenen geen patiëntgegevens met je delen als deze koppeling niet is gerealiseerd, omdat de patiënt hier dan nog geen toestemming voor heeft gegeven.

Mijn patiënt heeft een probleem met de app, wat kan ik doen?2022-01-04T14:32:39+01:00

We willen de praktijk zoveel mogelijk ontzorgen, dus als een patiënt problemen ervaart verzoeken wij je om deze naar ons door te verwijzen! Vaak kunnen wij de patiënt direct helpen. Dit gaat vaak eenvoudiger dan via de praktijk, in verband met het delen gevoelige gegevens.

Veelgestelde vragen

Onze praktijk maakt (nog) geen gebruik van MiGuide:
Hoe wordt de koppeling met het medisch dossier gemaakt?2021-12-30T19:07:32+01:00

Om de data uit het HIS naar de MiGuide app te kunnen versturen, dient er voor iedere deelnemende patiënt een unieke koppelcode aangemaakt te worden. De patiënt moet deze vervolgens invoeren in de app. De zorgverlener maakt de koppelcodes aan in NHGDoc. Klik hier om te zien hoe dat werkt.

Hoe wordt MiGuide gekoppeld aan het HIS?2022-01-04T14:40:52+01:00

We maken via NHGDoc een verbinding met het HIS. Je ziet dan een MiGuide knop die direct toegang geeft (single sign on) tot het MiGuide zorgportaal. Heb je geen NHGDoc? Je krijgt dan toegang tot een lightversie om zo toch te kunnen koppelen met MiGuide.

Kan ik MiGuide ook gebruiken als ik Medicom heb?2022-01-04T14:40:04+01:00

We verwachten begin 2022 de koppeling met Medicom aan te kunnen bieden aan alle praktijken die met Medicom werken. Patiënten kunnen in de tussentijd al aan de slag met de MiGuide app om de eerste stappen te zetten naar een gezondere leefstijl. Wij adviseren je graag over de mogelijkheden om met MiGuide te gaan starten. Plan hier een kennismakingsgesprek.

Ik heb geen NHGDoc, kan ik dan wel met MiGuide gaan werken?2022-01-04T14:39:34+01:00

Jazeker! Je krijgt dan toegang tot een light versie van NHGDoc zodat MiGuide geïntegreerd kan worden in het HIS.

Wat kost MiGuide voor de praktijk?2022-01-04T14:33:10+01:00

MiGuide wordt vergoed vanuit segment 2. De kosten voor een licentie zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals het aantal patiënten per praktijk en de afspraken die er zijn met de zorgverzekeraar. Wij denken graag met je mee, dus neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek of stel je vraag via onze contact pagina.

Onze praktijk maakt gebruik van MiGuide:
Wat kan ik doen als ik MiGuide niet in mijn HIS zie?2022-01-04T12:24:37+01:00
Ik zie mijn patiënt niet in het MiGuide zorgportaal, hoe komt dat?2022-01-04T12:25:02+01:00

Het is mogelijk dat je patiënt al gebruikmaakt van de app, maar nog niet gekoppeld is aan het HIS. In dat geval dient er voor de patiënt een persoonlijke koppelcode aangemaakt te worden. Wanneer je patiënt deze invoert de app en toestemming geeft voor het uitwisselen van gegevens, is de koppeling gereed.

Klik hier voor de demovideo over het aanmaken van een koppelcode.
Klik hier voor de demovideo over het invoeren van de koppelcode in de app.

Kan ik de app zelf ook inzien?2022-01-04T14:10:06+01:00

De MiGuide app is voor iedereen toegankelijk, dus je kunt de app ook zelf via de App Store of Google Play Store op je smartphone downloaden.

Hoe kan ik zien wie van mijn patiënten MiGuide gebruikt?2022-01-04T14:22:35+01:00

In het MiGuide zorgportaal kun je alle patiënten vinden die de MiGuide app gebruiken en die zijn gekoppeld aan het HIS. Wij kunnen om privacy redenen geen patiëntgegevens met je delen als deze koppeling niet is gerealiseerd, omdat de patiënt hier dan nog geen toestemming voor heeft gegeven.

Mijn patiënt heeft een probleem met de app, wat kan ik doen?2022-01-04T14:32:39+01:00

We willen de praktijk zoveel mogelijk ontzorgen, dus als een patiënt problemen ervaart verzoeken wij je om deze naar ons door te verwijzen! Vaak kunnen wij de patiënt direct helpen. Dit gaat vaak eenvoudiger dan via de praktijk, in verband met het delen gevoelige gegevens.

HEB JE EEN VRAAG?

Neem contact met ons op

MEER WETEN?

Ben je benieuwd wat MiGuide voor jouw praktijk kan betekenen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Download de informatie brochure

MEER WETEN?

Ben je benieuwd wat MiGuide voor jouw praktijk kan betekenen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Download de informatie brochure