Support2021-05-17T11:45:13+02:00

Veelgestelde vragen

Onze praktijk maakt (nog) geen gebruik van MiGuide:
Hoe wordt de koppeling met het medisch dossier gemaakt?2021-05-10T13:48:34+02:00

Om de data uit het HIS naar de MiGuide app te kunnen versturen, dient er voor iedere deelnemende patiënt een unieke QR-code aangemaakt te worden. De patiënt moet deze vervolgens scannen vanuit de app. De zorgverlener maakt de QR-codes aan in NHGDoc.

Hoe wordt MiGuide gekoppeld aan het HIS?2021-05-11T16:36:48+02:00

We maken via NHGDoc een verbinding met uw HIS. U ziet dan een MiGuide knop die u direct toegang geeft (single sign on). Heeft u geen NHGDoc? U krijgt dan toegang tot een lightversie om zo toch te kunnen koppelen met MiGuide.

Kan ik MiGuide ook gebruiken als ik Medicom heb?2021-05-11T16:36:22+02:00

We verwachten na de zomer van 2021 de koppeling met Medicom aan te kunnen bieden aan alle praktijken die met Medicom werken. Patiënten kunnen in de tussentijd al aan de slag met de MiGuide app om de eerste stappen te zetten naar een gezondere leefstijl. Wij adviseren u graag over de mogelijkheden om met MiGuide te gaan starten. Plan hier een kennismakingsgesprek.

Ik heb geen NHGDoc, kan ik dan wel met MiGuide gaan werken?2021-05-11T16:09:11+02:00

Jazeker! U krijgt dan toegang tot een light versie van NHGDoc zodat MiGuide geïntegreerd kan worden in uw HIS.

Wat kost MiGuide voor de praktijk?2021-04-22T15:37:42+02:00

MiGuide wordt vergoed vanuit segment 2. De kosten voor een licentie zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals het aantal patiënten per praktijk en de afspraken die er zijn met uw zorgverzekeraar. Wij denken graag met u mee, dus neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek of stel uw vraag via onze contact pagina.

Onze praktijk maakt gebruik van MiGuide:
Wat kan ik doen als ik MiGuide niet in mijn HIS zie?2021-05-11T16:35:02+02:00
Ik zie mijn patiënt niet in het MiGuide zorgportaal, hoe komt dat?2021-05-11T16:33:52+02:00

Het is mogelijk dat uw patiënt al gebruikmaakt van de app, maar nog niet gekoppeld is aan het HIS. In dat geval dient er voor de patiënt een persoonlijke QR-code aangemaakt te worden. Wanneer uw patiënt deze scant vanuit de app is de koppeling gereed.

Klik hier voor de instructie voor het aanmaken van een QR-code.

Kan ik de app zelf ook inzien?2021-05-11T16:35:53+02:00

De MiGuide app is voor iedereen toegankelijk, dus u kunt de app ook zelf via de App Store of Google Play Store op uw smartphone downloaden.

Hoe kan ik zien wie van mijn patiënten MiGuide gebruikt?2021-05-11T16:36:01+02:00

In het MiGuide zorgportaal kunt u alle patiënten vinden die de MiGuide app gebruiken en die zijn gekoppeld aan het HIS. Wij kunnen om privacy redenen geen patiëntgegevens met u delen als deze koppeling niet niet is gerealiseerd, omdat de patiënt hier dan nog geen toestemming voor heeft gegeven.

Mijn patiënt heeft een probleem met de app, wat kan ik doen?2021-05-11T16:36:07+02:00

We willen uw praktijk zoveel mogelijk ontzorgen, dus als een patiënt problemen ervaart verzoeken wij u om deze naar ons door te verwijzen! Vaak kunnen wij de patiënt direct helpen. Dit gaat vaak eenvoudiger dan via de praktijk, in verband met het delen gevoelige gegevens.

Veelgestelde vragen

Onze praktijk maakt (nog) geen gebruik van MiGuide:
Hoe wordt de koppeling met het medisch dossier gemaakt?2021-05-10T13:48:34+02:00

Om de data uit het HIS naar de MiGuide app te kunnen versturen, dient er voor iedere deelnemende patiënt een unieke QR-code aangemaakt te worden. De patiënt moet deze vervolgens scannen vanuit de app. De zorgverlener maakt de QR-codes aan in NHGDoc.

Hoe wordt MiGuide gekoppeld aan het HIS?2021-05-11T16:36:48+02:00

We maken via NHGDoc een verbinding met uw HIS. U ziet dan een MiGuide knop die u direct toegang geeft (single sign on). Heeft u geen NHGDoc? U krijgt dan toegang tot een lightversie om zo toch te kunnen koppelen met MiGuide.

Kan ik MiGuide ook gebruiken als ik Medicom heb?2021-05-11T16:36:22+02:00

We verwachten na de zomer van 2021 de koppeling met Medicom aan te kunnen bieden aan alle praktijken die met Medicom werken. Patiënten kunnen in de tussentijd al aan de slag met de MiGuide app om de eerste stappen te zetten naar een gezondere leefstijl. Wij adviseren u graag over de mogelijkheden om met MiGuide te gaan starten. Plan hier een kennismakingsgesprek.

Ik heb geen NHGDoc, kan ik dan wel met MiGuide gaan werken?2021-05-11T16:09:11+02:00

Jazeker! U krijgt dan toegang tot een light versie van NHGDoc zodat MiGuide geïntegreerd kan worden in uw HIS.

Wat kost MiGuide voor de praktijk?2021-04-22T15:37:42+02:00

MiGuide wordt vergoed vanuit segment 2. De kosten voor een licentie zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals het aantal patiënten per praktijk en de afspraken die er zijn met uw zorgverzekeraar. Wij denken graag met u mee, dus neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek of stel uw vraag via onze contact pagina.

Onze praktijk maakt gebruik van MiGuide:
Wat kan ik doen als ik MiGuide niet in mijn HIS zie?2021-05-11T16:35:02+02:00
Ik zie mijn patiënt niet in het MiGuide zorgportaal, hoe komt dat?2021-05-11T16:33:52+02:00

Het is mogelijk dat uw patiënt al gebruikmaakt van de app, maar nog niet gekoppeld is aan het HIS. In dat geval dient er voor de patiënt een persoonlijke QR-code aangemaakt te worden. Wanneer uw patiënt deze scant vanuit de app is de koppeling gereed.

Klik hier voor de instructie voor het aanmaken van een QR-code.

Kan ik de app zelf ook inzien?2021-05-11T16:35:53+02:00

De MiGuide app is voor iedereen toegankelijk, dus u kunt de app ook zelf via de App Store of Google Play Store op uw smartphone downloaden.

Hoe kan ik zien wie van mijn patiënten MiGuide gebruikt?2021-05-11T16:36:01+02:00

In het MiGuide zorgportaal kunt u alle patiënten vinden die de MiGuide app gebruiken en die zijn gekoppeld aan het HIS. Wij kunnen om privacy redenen geen patiëntgegevens met u delen als deze koppeling niet niet is gerealiseerd, omdat de patiënt hier dan nog geen toestemming voor heeft gegeven.

Mijn patiënt heeft een probleem met de app, wat kan ik doen?2021-05-11T16:36:07+02:00

We willen uw praktijk zoveel mogelijk ontzorgen, dus als een patiënt problemen ervaart verzoeken wij u om deze naar ons door te verwijzen! Vaak kunnen wij de patiënt direct helpen. Dit gaat vaak eenvoudiger dan via de praktijk, in verband met het delen gevoelige gegevens.

HEEFT U EEN VRAAG?

Neem contact met ons op

Wilt u zich aanmelden voor een vrijblijvende kennismaking met MiGuide? Klik dan hier.

Adres

Parklaan 8, 3016 BB Rotterdam
0850066872

MEER WETEN?

Bent u benieuwd naar wat MiGuide nog meer voor uw praktijk kan betekenen? Plan dan vrijblijvend een kennismakingsgesprek in of download onze brochure voor meer informatie.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Download de informatie brochure

MEER WETEN?

Bent u benieuwd naar wat MiGuide nog meer voor uw praktijk kan betekenen? Plan dan vrijblijvend een kennismakingsgesprek in of download onze brochure voor meer informatie.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Download de informatie brochure