Support CooL2022-11-23T10:49:24+01:00



Veelgestelde vragen

Vragen over het MiGuide CooL programma:
Welk resultaat kan ik verwachten als ik meedoe aan het CooL programma?2022-02-10T09:11:03+01:00

Het resultaat wordt gemeten in kwaliteit van slaap, ervaring van stress en mate van lichaamsbeweging, gewicht en buikomvang. Daarbij ligt de focus op positieve en duurzame gedragsverandering en is gewichtsverlies het uiteindelijke resultaat maar niet het enige doel.

Is het CooL programma geschikt voor mij?2022-02-10T11:32:12+01:00

Het CooL programma is geschikt voor jou als je je gezonder en fitter wilt voelen en je gemotiveerd bent om de komende 2 jaar actief met je leefstijl aan de slag te gaan! In dit programma word je bijgestaan door een leefstijlcoach, maar de regie ligt bij jou. Je zult tijd moeten investeren en gewoontes moeten veranderen om jouw doelen te bereiken.

Om in aanmerking te komen voor volledige vergoeding vanuit de basisverzekering, zijn er een aantal voorwaarden:

  • 18 jaar of ouder bent;
  • Overgewicht hebt (d.w.z. een BMI tussen 25 en 30) én daarnaast een verhoogd risico op diabetes, hart- en vaatziekten, slaapapneu, artrose of een vergrote buikomvang heeft (vrouwen groter dan 88 cm, mannen groter dan 102 cm);
  • Of als je ernstig overgewicht hebt (d.w.z. een BMI van meer dan 30).

Voldoe  je niet aan deze voorwaarden voor vergoeding, maar wil je toch deelnemen? Neem dan contact met ons op voor de tarieven: .

Daarnaast is het van belang dat je:

  • De Nederlandse taal kunt spreken en lezen
  • Redelijk digitaal vaardig bent en in het bezit van een smartphone (i.v.m. het gebruik van de MiGuide app)
Hoeveel tijd kost het mij als ik meedoe met het programma?2022-02-15T11:20:13+01:00

Het programma duurt 2 jaar. In die 2 jaar zijn er regelmatig individuele sessies en groepssessies die je bijwoont. In het begin zijn deze om de week en verderop in het programma zal hier wat meer tijd tussen zitten.

Naast het bijwonen van de sessies werk je aan opdrachten, lees je achtergrondinformatie door en moet je zelf aan de slag met het veranderen van je gewoontes. Dit betekent dat je dagelijks bezig zal zijn met jouw leefstijl!

MiGuide CooL kent de volgende opbouw:

Basisprogramma (duur 8 maanden):
– Intakegesprek (60 min)
– 8 groepsbijeenkomsten (90 min)
– 3 individuele gesprekken met je leefstijlcoach (30 min)
– Eindgesprek basisprogramma (45 min)

Onderhoudsprogramma (duur 16 maanden):
– 8 groepsbijeenkomsten van (90 min)
– 2 individuele gesprekken met je leefstijlcoach (30 min)
– Eindgesprek basisprogramma (45 min)

Wat kan ik verwachten tijdens de groepssessies?2022-02-10T09:10:06+01:00

Bij het CooL programma is de groep erg belangrijk. Het is wetenschappelijk bewezen dat interventies effectiever zijn wanneer deelnemers met gelijkgestemden in contact komen en ervaringen uitwisselen. Daarom staat tijdens de groepssessies de interactie tussen de deelnemers centraal. Er wordt altijd gestart met een stukje theorie, waarna de deelnemers met elkaar en met de coach in gesprek gaan.

Is deelnemen aan MiGuide CooL echt helemaal gratis?2022-02-10T09:09:55+01:00

Ja! Het is helemaal gratis. Als je voldoet aan de criteria (*) wordt CooL volledig vergoed vanuit basisverzekering. Het gaat ook niet ten koste van jouw eigen risico. Ook als je tussentijds stopt met het programma zijn hier geen kosten aan verbonden. Uiteraard vragen en verwachten we dat je de intentie hebt om het programma af te maken als je ermee start.

* Om in aanmerking te komen voor volledige vergoeding vanuit de basisverzekering, gelden deze voorwaarden:

  • 18 jaar of ouder bent;
  • Overgewicht hebt (d.w.z. een BMI tussen 25 en 30) én daarnaast een verhoogd risico op diabetes, hart- en vaatziekten, slaapapneu, artrose of een vergrote buikomvang heeft (vrouwen groter dan 88 cm, mannen groter dan 102 cm);
  • Of als je ernstig overgewicht hebt (d.w.z. een BMI van meer dan 30).
Waar zijn de gesprekken en bijeenkomsten?2022-02-10T09:09:34+01:00

We bieden het CooL programma zoveel mogelijk online aan. Dat wil zeggen dat de meeste gesprekken en bijeenkomsten te volgen zijn via Teams, vanuit je eigen vertrouwde omgeving. Als er fysieke bijeenkomsten georganiseerd worden, zal dit altijd in de buurt van je huisartsenpraktijk zijn.

Waarom zijn er online gesprekken en bijeenkomsten?2022-02-10T11:24:48+01:00

Tijdens Corona bieden wij het CooL programma online aan, zodat je aan de slag kunt met je leefstijl vanuit je vertrouwde omgeving.

Ik heb moeite met computers. Is dat een probleem?2022-02-10T09:09:06+01:00

Enige computervaardigheid is bij MiGuide CooL wel handig. Via e-mail ontvang je uitnodigingen voor de groepssessies en ook het communiceren van opdrachten en huiswerk gaat veelal via e-mail. Ook ontmoeten we elkaar meestal digitaal via het programma Teams. Je krijgt de uitleg van dit programma toegestuurd via e-mail. Lukt het niet om Teams te installeren? Medewerkers van onze Service Desk zitten klaar om jou persoonlijk op weg te helpen.

Is sporten ook een onderdeel van het programma?2022-02-10T09:08:54+01:00

De begeleiding bij het bewegen zelf valt buiten dit programma. Voor het zoeken van geschikt beweegaanbod in de omgeving werkt de leefstijlcoach samen met een buurtsportcoach. Tijdens de groepssessie ‘Kom in beweging’ bespreken we hoe het op dit moment gaat met bewegen. Je krijgt ook tips hoe je meer kunt gaan bewegen.

Wat gebeurt er als ik een bijeenkomst mis?2022-02-10T09:06:09+01:00

Het is je eigen verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk uit het programma te halen. We verwachten dan ook van je dat je bij alle sessies aanwezig bent. Lukt het je een keer niet om erbij te zijn, zorg er dan voor dat je de informatie die je achteraf ontvangt van je coach, goed doorneemt.

Mis je een individueel gesprek? Dan wordt deze in overleg met jou verzet naar een ander moment.

Goed om te weten: voordat je kunt deelnemen aan het onderhoudsprogramma is het noodzakelijk dat je de meeste bijeenkomsten uit het basisprogramma hebt bijgewoond.

 

Als ik geen gebruik wil maken van de MiGuide app, kan ik dan wel meedoen?2022-02-10T09:08:33+01:00

De MiGuide App biedt ondersteuning om jouw doelen op het gebied van leefstijl te behalen. Je kunt bijvoorbeeld uitdagingen aangaan, je voeding checken en je beweging bijhouden. Het is niet verplicht om alles in te vullen, maar we raden je wel aan regelmatig gebruik te maken van de MiGuide app. Het is voor jouw leefstijlcoach ook gemakkelijk om de door jou ingevoerde gegevens te kunnen inzien en je op basis hiervan verder te coachen. Dit gebeurt uiteraard alleen met jouw toestemming.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?2022-02-10T09:08:22+01:00

Jouw huisarts ontvangt bericht over de start, voortgang en beëindiging of afronding van het programma. Tijdens de tussentijdse evaluatie en het eindgesprek bespreken we samen of je inhoudelijk iets terug wil koppelen. De zorgverzekeraar ontvangt geen inhoudelijke informatie over jouw deelname of de resultaten. De resultaten worden anoniem door het RIVM verzameld voor de landelijke resultaatmeting.

De gegevens die je invoert in de MiGuide app worden verwerkt volgens de AVG. Lees hier onze privacy verklaring.

Wat gebeurt er als ik voor het einde van het programma stop?2022-02-10T09:08:11+01:00

Als je meedoet met het programma, is het belangrijk dat je de intentie hebt om het hele programma van 2 jaar te volgen. Het kan natuurlijk voorkomen dat je situatie dusdanig verandert dat je niet meer mee kunt doen. In overleg met je coach kun je besluiten te stoppen. Je wordt dan terugverwezen naar je huisarts. Er zullen nooit kosten aan jou worden doorbelast. Als je op een later moment weer mee wilt doen – met een nieuwe groep – dien je hiervoor toestemming te vragen aan je zorgverzekeraar.

Krijg ik een voedingsschema?2022-02-10T09:07:50+01:00

MiGuide CooL is geen dieetprogramma dat jou vertelt wat je wel en niet moet doen. Het is een programma dat jou met behulp van een leefstijlcoach helpt om zelf gezonde keuzes te maken. Je coach vertelt jou dus niet wat je wel of niet mag eten, maar leert je op basis van welke informatie jij deze keuzes zelf kunt maken. Het is belangrijk om te leren begrijpen waarom je bepaalde keuzes maakt en te ontdekken hoe je hier zelf verandering in kunt brengen. Dit zorgt voor een leerproces dat duurzamer is met blijvend resultaat op de lange termijn.

Hoe vaak word ik gewogen?2022-02-10T09:07:39+01:00

Dit is geen afvalprogramma. Om het ‘dieetdenken’ zoveel mogelijk los te laten, wegen we je alleen op een aantal vaste momenten: tijdens de intake, bij de tussentijdse evaluatie en aan het einde van het programma. We noteren dan ook je taille-omvang. Op deze momenten meten we ook het resultaat als geheel. Je mag jezelf natuurlijk tussendoor wegen, maar hou daarbij in gedachten dat er ook resultaten zijn, die je niet op de weegschaal ziet! Je gaat namelijk met heel andere processen aan de slag, dan alleen met gewichtsverlies.

Waarom duurt het leefstijlprogramma MiGuide CooL 2 jaar?2022-03-28T12:39:39+02:00

Misschien heb je het zelf al eens ervaren: gewoontes veranderen is hartstikke lastig! Het is belangrijk dat je kleine stapjes zet om steeds dichter bij jouw doel te komen. Tijdens de eerste 8 maanden word je daar intensief bij geholpen. Hierna is de onderhoudsfase, waarin je wat minder vaak contact hebt met je leefstijlcoach en je groep, maar waarin je toch nog regelmatig bij elkaar komt om jouw gezonde leefstijl vol te blijven houden.

Vragen over de MiGuide app:
Wat is de MiGuide app?2022-01-04T14:49:03+01:00

MiGuide is een app die ondersteunt bij het krijgen van een gezondere leefstijl. Onder andere het voedingsdagboek, het bijhouden van beweging en het stellen van doelen en uitdagingen helpt hierbij. Ook is de de digitale assistent Noor 24 uur per dag in de app beschikbaar om antwoord te geven op alle vragen.

Wat zijn de voordelen van het gebruiken van MiGuide?2022-01-04T14:48:10+01:00

MiGuide helpt bij het ontwikkelen van een gezondere leefstijl. Een gezondere leefstijl zorgt ervoor dat je je fitter en energieker gaat voelen en je kunt er gewicht door verliezen! Verder geeft de MiGuide app inzicht in je eigen situatie, waardoor je meer regie over je gezondheid krijgt.

Kan ik de app gebruiken als mijn huisarts niet met MiGuide werkt?2022-03-28T12:36:01+02:00

Als jouw huisarts (nog) niet met MiGuide werkt, kun je gewoon aan de slag met de app! De app kan dan alleen niet gekoppeld worden aan jouw medisch dossier, waardoor een aantal belangrijke functies niet beschikbaar zijn. Als je aan ons doorgeeft wie je huisarts is, kunnen wij contact opnemen met de praktijk om MiGuide aan te bieden. Dit kan via .

Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al bestaat, wat nu?2022-01-04T14:42:28+01:00

Waarschijnlijk heb je je al eens eerder bij ons aangemeld. Weet je je wachtwoord niet meer? Klik in de app op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een nieuwe verificatiecode per e-mail. Vervolgens kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze Service Desk op 085-0066872 of .

Hoe kan ik me afmelden voor de medische vragenlijsten?2022-01-04T12:24:09+01:00

Als je liever geen vragenlijsten meer per e-mail wilt ontvangen, dan kun je je hiervoor afmelden door in de MiGuide app linksboven naar het menu te gaan. Klik vervolgens op “voorkeuren” en zet daar het schuifje achter “ik wil vragenlijsten via e-mail ontvangen” uit.

Wat kan ik doen als ik mijn pincode ben vergeten?2022-01-04T14:44:03+01:00

Als je je pincode bent vergeten, dien je app te verwijderen en weer opnieuw te downloaden. Als je dan weer inlogt met je e-mailadres en wachtwoord, kun je een nieuwe pincode aanmaken.

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?2022-01-04T14:44:24+01:00

Klik in de app op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een nieuwe verificatiecode per e-mail. Vervolgens kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik heb problemen met koppelen, wat kan ik daaraan doen?2022-01-04T14:45:43+01:00

Als de koppelcode een foutmelding geeft, betekent het dat de gegevens in de code die je van je zorgverlener hebt ontvangen niet overeenkomen met wat je zelf hebt ingevoerd in de app. Neem contact op met je zorgverlener voor een nieuwe koppelcode of stuur een mail naar . Dan regelen wij dit voor je!

Hoe kan ik contact opnemen met MiGuide?2022-03-28T12:40:16+02:00

Heb je hulp nodig bij het installeren of gebruiken van de app? Of heb je ergens anders een vraag over? Onze Service Desk is van maandag t/m vrijdag van 8:30 – 17:00 uur bereikbaar op 085-0066872 en op .

Je kunt ook je gegevens hier achterlaten en dan bellen we je zo snel mogelijk terug.

Veelgestelde vragen

Vragen over het MiGuide CooL programma
Welk resultaat kan ik verwachten als ik meedoe aan het CooL programma?2022-02-10T09:11:03+01:00

Het resultaat wordt gemeten in kwaliteit van slaap, ervaring van stress en mate van lichaamsbeweging, gewicht en buikomvang. Daarbij ligt de focus op positieve en duurzame gedragsverandering en is gewichtsverlies het uiteindelijke resultaat maar niet het enige doel.

Is het CooL programma geschikt voor mij?2022-02-10T11:32:12+01:00

Het CooL programma is geschikt voor jou als je je gezonder en fitter wilt voelen en je gemotiveerd bent om de komende 2 jaar actief met je leefstijl aan de slag te gaan! In dit programma word je bijgestaan door een leefstijlcoach, maar de regie ligt bij jou. Je zult tijd moeten investeren en gewoontes moeten veranderen om jouw doelen te bereiken.

Om in aanmerking te komen voor volledige vergoeding vanuit de basisverzekering, zijn er een aantal voorwaarden:

  • 18 jaar of ouder bent;
  • Overgewicht hebt (d.w.z. een BMI tussen 25 en 30) én daarnaast een verhoogd risico op diabetes, hart- en vaatziekten, slaapapneu, artrose of een vergrote buikomvang heeft (vrouwen groter dan 88 cm, mannen groter dan 102 cm);
  • Of als je ernstig overgewicht hebt (d.w.z. een BMI van meer dan 30).

Voldoe  je niet aan deze voorwaarden voor vergoeding, maar wil je toch deelnemen? Neem dan contact met ons op voor de tarieven: .

Daarnaast is het van belang dat je:

  • De Nederlandse taal kunt spreken en lezen
  • Redelijk digitaal vaardig bent en in het bezit van een smartphone (i.v.m. het gebruik van de MiGuide app)
Hoeveel tijd kost het mij als ik meedoe met het programma?2022-02-15T11:20:13+01:00

Het programma duurt 2 jaar. In die 2 jaar zijn er regelmatig individuele sessies en groepssessies die je bijwoont. In het begin zijn deze om de week en verderop in het programma zal hier wat meer tijd tussen zitten.

Naast het bijwonen van de sessies werk je aan opdrachten, lees je achtergrondinformatie door en moet je zelf aan de slag met het veranderen van je gewoontes. Dit betekent dat je dagelijks bezig zal zijn met jouw leefstijl!

MiGuide CooL kent de volgende opbouw:

Basisprogramma (duur 8 maanden):
– Intakegesprek (60 min)
– 8 groepsbijeenkomsten (90 min)
– 3 individuele gesprekken met je leefstijlcoach (30 min)
– Eindgesprek basisprogramma (45 min)

Onderhoudsprogramma (duur 16 maanden):
– 8 groepsbijeenkomsten van (90 min)
– 2 individuele gesprekken met je leefstijlcoach (30 min)
– Eindgesprek basisprogramma (45 min)

Wat kan ik verwachten tijdens de groepssessies?2022-02-10T09:10:06+01:00

Bij het CooL programma is de groep erg belangrijk. Het is wetenschappelijk bewezen dat interventies effectiever zijn wanneer deelnemers met gelijkgestemden in contact komen en ervaringen uitwisselen. Daarom staat tijdens de groepssessies de interactie tussen de deelnemers centraal. Er wordt altijd gestart met een stukje theorie, waarna de deelnemers met elkaar en met de coach in gesprek gaan.

Is deelnemen aan MiGuide CooL echt helemaal gratis?2022-02-10T09:09:55+01:00

Ja! Het is helemaal gratis. Als je voldoet aan de criteria (*) wordt CooL volledig vergoed vanuit basisverzekering. Het gaat ook niet ten koste van jouw eigen risico. Ook als je tussentijds stopt met het programma zijn hier geen kosten aan verbonden. Uiteraard vragen en verwachten we dat je de intentie hebt om het programma af te maken als je ermee start.

* Om in aanmerking te komen voor volledige vergoeding vanuit de basisverzekering, gelden deze voorwaarden:

  • 18 jaar of ouder bent;
  • Overgewicht hebt (d.w.z. een BMI tussen 25 en 30) én daarnaast een verhoogd risico op diabetes, hart- en vaatziekten, slaapapneu, artrose of een vergrote buikomvang heeft (vrouwen groter dan 88 cm, mannen groter dan 102 cm);
  • Of als je ernstig overgewicht hebt (d.w.z. een BMI van meer dan 30).
Waar zijn de gesprekken en bijeenkomsten?2022-02-10T09:09:34+01:00

We bieden het CooL programma zoveel mogelijk online aan. Dat wil zeggen dat de meeste gesprekken en bijeenkomsten te volgen zijn via Teams, vanuit je eigen vertrouwde omgeving. Als er fysieke bijeenkomsten georganiseerd worden, zal dit altijd in de buurt van je huisartsenpraktijk zijn.

Waarom zijn er online gesprekken en bijeenkomsten?2022-02-10T11:24:48+01:00

Tijdens Corona bieden wij het CooL programma online aan, zodat je aan de slag kunt met je leefstijl vanuit je vertrouwde omgeving.

Ik heb moeite met computers. Is dat een probleem?2022-02-10T09:09:06+01:00

Enige computervaardigheid is bij MiGuide CooL wel handig. Via e-mail ontvang je uitnodigingen voor de groepssessies en ook het communiceren van opdrachten en huiswerk gaat veelal via e-mail. Ook ontmoeten we elkaar meestal digitaal via het programma Teams. Je krijgt de uitleg van dit programma toegestuurd via e-mail. Lukt het niet om Teams te installeren? Medewerkers van onze Service Desk zitten klaar om jou persoonlijk op weg te helpen.

Is sporten ook een onderdeel van het programma?2022-02-10T09:08:54+01:00

De begeleiding bij het bewegen zelf valt buiten dit programma. Voor het zoeken van geschikt beweegaanbod in de omgeving werkt de leefstijlcoach samen met een buurtsportcoach. Tijdens de groepssessie ‘Kom in beweging’ bespreken we hoe het op dit moment gaat met bewegen. Je krijgt ook tips hoe je meer kunt gaan bewegen.

Wat gebeurt er als ik een bijeenkomst mis?2022-02-10T09:06:09+01:00

Het is je eigen verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk uit het programma te halen. We verwachten dan ook van je dat je bij alle sessies aanwezig bent. Lukt het je een keer niet om erbij te zijn, zorg er dan voor dat je de informatie die je achteraf ontvangt van je coach, goed doorneemt.

Mis je een individueel gesprek? Dan wordt deze in overleg met jou verzet naar een ander moment.

Goed om te weten: voordat je kunt deelnemen aan het onderhoudsprogramma is het noodzakelijk dat je de meeste bijeenkomsten uit het basisprogramma hebt bijgewoond.

 

Als ik geen gebruik wil maken van de MiGuide app, kan ik dan wel meedoen?2022-02-10T09:08:33+01:00

De MiGuide App biedt ondersteuning om jouw doelen op het gebied van leefstijl te behalen. Je kunt bijvoorbeeld uitdagingen aangaan, je voeding checken en je beweging bijhouden. Het is niet verplicht om alles in te vullen, maar we raden je wel aan regelmatig gebruik te maken van de MiGuide app. Het is voor jouw leefstijlcoach ook gemakkelijk om de door jou ingevoerde gegevens te kunnen inzien en je op basis hiervan verder te coachen. Dit gebeurt uiteraard alleen met jouw toestemming.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?2022-02-10T09:08:22+01:00

Jouw huisarts ontvangt bericht over de start, voortgang en beëindiging of afronding van het programma. Tijdens de tussentijdse evaluatie en het eindgesprek bespreken we samen of je inhoudelijk iets terug wil koppelen. De zorgverzekeraar ontvangt geen inhoudelijke informatie over jouw deelname of de resultaten. De resultaten worden anoniem door het RIVM verzameld voor de landelijke resultaatmeting.

De gegevens die je invoert in de MiGuide app worden verwerkt volgens de AVG. Lees hier onze privacy verklaring.

Wat gebeurt er als ik voor het einde van het programma stop?2022-02-10T09:08:11+01:00

Als je meedoet met het programma, is het belangrijk dat je de intentie hebt om het hele programma van 2 jaar te volgen. Het kan natuurlijk voorkomen dat je situatie dusdanig verandert dat je niet meer mee kunt doen. In overleg met je coach kun je besluiten te stoppen. Je wordt dan terugverwezen naar je huisarts. Er zullen nooit kosten aan jou worden doorbelast. Als je op een later moment weer mee wilt doen – met een nieuwe groep – dien je hiervoor toestemming te vragen aan je zorgverzekeraar.

Krijg ik een voedingsschema?2022-02-10T09:07:50+01:00

MiGuide CooL is geen dieetprogramma dat jou vertelt wat je wel en niet moet doen. Het is een programma dat jou met behulp van een leefstijlcoach helpt om zelf gezonde keuzes te maken. Je coach vertelt jou dus niet wat je wel of niet mag eten, maar leert je op basis van welke informatie jij deze keuzes zelf kunt maken. Het is belangrijk om te leren begrijpen waarom je bepaalde keuzes maakt en te ontdekken hoe je hier zelf verandering in kunt brengen. Dit zorgt voor een leerproces dat duurzamer is met blijvend resultaat op de lange termijn.

Hoe vaak word ik gewogen?2022-02-10T09:07:39+01:00

Dit is geen afvalprogramma. Om het ‘dieetdenken’ zoveel mogelijk los te laten, wegen we je alleen op een aantal vaste momenten: tijdens de intake, bij de tussentijdse evaluatie en aan het einde van het programma. We noteren dan ook je taille-omvang. Op deze momenten meten we ook het resultaat als geheel. Je mag jezelf natuurlijk tussendoor wegen, maar hou daarbij in gedachten dat er ook resultaten zijn, die je niet op de weegschaal ziet! Je gaat namelijk met heel andere processen aan de slag, dan alleen met gewichtsverlies.

Waarom duurt het leefstijlprogramma MiGuide CooL 2 jaar?2022-03-28T12:39:39+02:00

Misschien heb je het zelf al eens ervaren: gewoontes veranderen is hartstikke lastig! Het is belangrijk dat je kleine stapjes zet om steeds dichter bij jouw doel te komen. Tijdens de eerste 8 maanden word je daar intensief bij geholpen. Hierna is de onderhoudsfase, waarin je wat minder vaak contact hebt met je leefstijlcoach en je groep, maar waarin je toch nog regelmatig bij elkaar komt om jouw gezonde leefstijl vol te blijven houden.

Vragen over de MiGuide app:
Wat is de MiGuide app?2022-01-04T14:49:03+01:00

MiGuide is een app die ondersteunt bij het krijgen van een gezondere leefstijl. Onder andere het voedingsdagboek, het bijhouden van beweging en het stellen van doelen en uitdagingen helpt hierbij. Ook is de de digitale assistent Noor 24 uur per dag in de app beschikbaar om antwoord te geven op alle vragen.

Wat zijn de voordelen van het gebruiken van MiGuide?2022-01-04T14:48:10+01:00

MiGuide helpt bij het ontwikkelen van een gezondere leefstijl. Een gezondere leefstijl zorgt ervoor dat je je fitter en energieker gaat voelen en je kunt er gewicht door verliezen! Verder geeft de MiGuide app inzicht in je eigen situatie, waardoor je meer regie over je gezondheid krijgt.

Kan ik de app gebruiken als mijn huisarts niet met MiGuide werkt?2022-03-28T12:36:01+02:00

Als jouw huisarts (nog) niet met MiGuide werkt, kun je gewoon aan de slag met de app! De app kan dan alleen niet gekoppeld worden aan jouw medisch dossier, waardoor een aantal belangrijke functies niet beschikbaar zijn. Als je aan ons doorgeeft wie je huisarts is, kunnen wij contact opnemen met de praktijk om MiGuide aan te bieden. Dit kan via .

Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al bestaat, wat nu?2022-01-04T14:42:28+01:00

Waarschijnlijk heb je je al eens eerder bij ons aangemeld. Weet je je wachtwoord niet meer? Klik in de app op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een nieuwe verificatiecode per e-mail. Vervolgens kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze Service Desk op 085-0066872 of .

Hoe kan ik me afmelden voor de medische vragenlijsten?2022-01-04T12:24:09+01:00

Als je liever geen vragenlijsten meer per e-mail wilt ontvangen, dan kun je je hiervoor afmelden door in de MiGuide app linksboven naar het menu te gaan. Klik vervolgens op “voorkeuren” en zet daar het schuifje achter “ik wil vragenlijsten via e-mail ontvangen” uit.

Wat kan ik doen als ik mijn pincode ben vergeten?2022-01-04T14:44:03+01:00

Als je je pincode bent vergeten, dien je app te verwijderen en weer opnieuw te downloaden. Als je dan weer inlogt met je e-mailadres en wachtwoord, kun je een nieuwe pincode aanmaken.

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?2022-01-04T14:44:24+01:00

Klik in de app op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een nieuwe verificatiecode per e-mail. Vervolgens kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik heb problemen met koppelen, wat kan ik daaraan doen?2022-01-04T14:45:43+01:00

Als de koppelcode een foutmelding geeft, betekent het dat de gegevens in de code die je van je zorgverlener hebt ontvangen niet overeenkomen met wat je zelf hebt ingevoerd in de app. Neem contact op met je zorgverlener voor een nieuwe koppelcode of stuur een mail naar . Dan regelen wij dit voor je!

Hoe kan ik contact opnemen met MiGuide?2022-03-28T12:40:16+02:00

Heb je hulp nodig bij het installeren of gebruiken van de app? Of heb je ergens anders een vraag over? Onze Service Desk is van maandag t/m vrijdag van 8:30 – 17:00 uur bereikbaar op 085-0066872 en op .

Je kunt ook je gegevens hier achterlaten en dan bellen we je zo snel mogelijk terug.

KLAAR VOOR DE START?

Bent je er klaar voor om écht aan de slag te gaan met je leefstijl? Vul dan hieronder je gegevens in. Dan nemen wij binnen enkele werkdagen contact met je op om het programma met je door te nemen en de mogelijkheden te bespreken.

HEB JE ANDERE EEN VRAAG?

Neem contact met ons op!

Adres

Parklaan 8, 3016 BB Rotterdam
085-0066872
info@miguide.nl

Heb je een klacht?

Vul dan het contactformulier in en vermeld bij het onderwerp “klacht”. Wij zullen zo snel mogelijk en tenminste binnen de wettelijke termijn van 6 weken schriftelijk reageren en je klacht naar tevredenheid oplossen. Wij zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg, zodat je eventueel ondersteuning kunt aanvragen bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Voor meer informatie over de klachtenprocedure van zorgaanbieders, verwijzen we je graag naar de website van Klachtenportaal Zorg.