Implementatie toolkit2021-05-17T12:16:26+02:00

INFORMATIE
VOOR
DEELNEMENDE
PRAKTIJKEN

Werken met MiGuide

Om patiënten uit te nodigen om met MiGuide te starten, hebben we een standaard e-mail en brief gemaakt. Deze zijn in Word opgemaakt zodat je deze kunt aanpassen. Graag het bestand eerst downloaden; wijzigingen die je direct in dit bestand doorvoert zal iedereen kunnen zien.

Wij adviseren om de e-mail of brief te versturen naar de patiënten die in de 2 weken daaropvolgend een (digitaal) consult hebben met de huisarts of POH. Print eventueel ook alvast de brief met QR-code voor iedere patiënt, dat scheelt tijdens het consult weer tijd!

Wanneer je patiënten gaat uitnodigen om MiGuide te gebruiken, kun je ook de flyer of patiënt presentatie meesturen!

De patiënt kan n.a.v. de e-mail of brief de MiGuide app downloaden en meteen aan de slag gaan! En ook heel handig: we hebben een demovideo gemaakt waarin de eerste stappen uitgelegd worden. In de e-mail en brief wordt verwezen naar deze video.

Tijdens het geplande consult kan de patiënt zijn of haar MiGuide app koppelen aan het medisch dossier. Hiervoor dient er voor de patiënt een QR-code aangemaakt te worden. Hoe dit werkt lees je in deze instructie. Tijdens het consult kan de huisarts of POH samen met de patiënt de volgende stappen bepalen.

MiGuide integreren in het HIS

Voor het werken met MiGuide vanuit de praktijk, is een koppeling met het HIS nodig. Dat gebeurt middels NHGDoc. Deze koppeling maakt mogelijk:

  • inzicht in gebruik app door patiënten
  • aanmaken persoonlijke QR code
  • inzicht in medisch dossier door patiënten (na koppelen d.m.v. persoonlijke QR code)

Let op: deelname aan MiGuide kan ook met een light versie van NHGDoc. Dan heb je dus wel een koppeling, maar geen volledig gebruik van bovenstaande. Een koppeling met MiGuide is dus NIET afhankelijk van een (betaald) abonnement op NHGDoc.

We ontvangen graag een getekende gebruik- en verwerkingsovereenkomst. Deze dient ondertekend en ingescand te worden geretourneerd aan , of ondertekend opgestuurd per post naar Parklaan 8, 3016 BB Rotterdam ovv MiGuide .

Extra informatie NHGDoc

NHGDoc is een uniek medisch beslis-ondersteunend systeem voor huisartspraktijken. Het vergelijkt medische informatie uit het patiëntendossier met de NHG richtlijnen. Indien er een discrepantie wordt gesignaleerd, ontvangt de zorgverlener een zorgadvies met alle relevante informatie.

Meer weten? Ga naar de website van NHGDoc.

Belangrijke documenten

Materiaal voor in de wachtkamer

We hebben een presentatie gemaakt voor op het scherm in de wachtkamer om patiënten te informeren over MiGuide. We moedigen jullie graag aan deze te tonen!

Ook hebben we een poster en flyers gemaakt. Deze kun je per mail bestellen via .

Consultvoorbereiding

In samenwerking met de Nederlandse Diabetes Federatie hebben we de consultvoorbereiding voor het diabetesjaargesprek geïntegreerd in de MiGuide app. Deze consultvoorbereiding zullen wij voor ieder consult aan de patiënt voorstellen. Zijn jullie in de praktijk al op de hoogte van persoonsgerichte diabetes zorg?  Lees meer

Veelgestelde vragen

Wat kan ik doen als ik MiGuide niet in mijn HIS zie?2021-05-11T16:35:02+02:00
Ik zie mijn patiënt niet in het MiGuide zorgportaal, hoe komt dat?2021-05-11T16:33:52+02:00

Het is mogelijk dat uw patiënt al gebruikmaakt van de app, maar nog niet gekoppeld is aan het HIS. In dat geval dient er voor de patiënt een persoonlijke QR-code aangemaakt te worden. Wanneer uw patiënt deze scant vanuit de app is de koppeling gereed.

Klik hier voor de instructie voor het aanmaken van een QR-code.

Kan ik de app zelf ook inzien?2021-05-11T16:35:53+02:00

De MiGuide app is voor iedereen toegankelijk, dus u kunt de app ook zelf via de App Store of Google Play Store op uw smartphone downloaden.

Hoe kan ik zien wie van mijn patiënten MiGuide gebruikt?2021-05-11T16:36:01+02:00

In het MiGuide zorgportaal kunt u alle patiënten vinden die de MiGuide app gebruiken en die zijn gekoppeld aan het HIS. Wij kunnen om privacy redenen geen patiëntgegevens met u delen als deze koppeling niet niet is gerealiseerd, omdat de patiënt hier dan nog geen toestemming voor heeft gegeven.

Mijn patiënt heeft een probleem met de app, wat kan ik doen?2021-05-11T16:36:07+02:00

We willen uw praktijk zoveel mogelijk ontzorgen, dus als een patiënt problemen ervaart verzoeken wij u om deze naar ons door te verwijzen! Vaak kunnen wij de patiënt direct helpen. Dit gaat vaak eenvoudiger dan via de praktijk, in verband met het delen gevoelige gegevens.

Werken met MiGuide

Om patiënten uit te nodigen om met MiGuide te starten, hebben we een standaard e-mail en brief gemaakt. Deze zijn in Word opgemaakt zodat je deze kunt aanpassen. Graag het bestand eerst downloaden; wijzigingen die je direct in dit bestand doorvoert zal iedereen kunnen zien.

Wij adviseren om de e-mail of brief te versturen naar de patiënten die in de 2 weken daaropvolgend een (digitaal) consult hebben met de huisarts of POH. Print eventueel ook alvast de brief met QR-code voor iedere patiënt, dat scheelt tijdens het consult weer tijd!

Wanneer je patiënten gaat uitnodigen om MiGuide te gebruiken, kun je ook de flyer of patiënt presentatie meesturen!

De patiënt kan n.a.v. de e-mail of brief de MiGuide app downloaden en meteen aan de slag gaan! En ook heel handig: we hebben een demovideo gemaakt waarin de eerste stappen uitgelegd worden. In de e-mail en brief wordt verwezen naar deze video.

Tijdens het geplande consult kan de patiënt zijn of haar MiGuide app koppelen aan het medisch dossier. Hiervoor dient er voor de patiënt een QR-code aangemaakt te worden. Hoe dit werkt lees je in deze instructie. Tijdens het consult kan de huisarts of POH samen met de patiënt de volgende stappen bepalen.

MiGuide integreren in het HIS

Voor het werken met MiGuide vanuit de praktijk, is een koppeling met het HIS nodig. Dat gebeurt middels NHGDoc. Deze koppeling maakt mogelijk:

  • inzicht in gebruik app door patiënten
  • aanmaken persoonlijke QR code
  • inzicht in medisch dossier door patiënten (na koppelen d.m.v. persoonlijke QR code)

Let op: deelname aan MiGuide kan ook met een light versie van NHGDoc. Dan heb je dus wel een koppeling, maar geen volledig gebruik van bovenstaande. Een koppeling met MiGuide is dus NIET afhankelijk van een (betaald) abonnement op NHGDoc.

We ontvangen graag een getekende gebruik- en verwerkingsovereenkomst. Deze dient ondertekend en ingescand te worden geretourneerd aan , of ondertekend opgestuurd per post naar Parklaan 8, 3016 BB Rotterdam ovv MiGuide .

Extra informatie NHGDoc

NHGDoc is een uniek medisch beslis-ondersteunend systeem voor huisartspraktijken. Het vergelijkt medische informatie uit het patiëntendossier met de NHG richtlijnen. Indien er een discrepantie wordt gesignaleerd, ontvangt de zorgverlener een zorgadvies met alle relevante informatie.

Meer weten? Ga naar de website van NHGDoc.

Belangrijke documenten

Materiaal voor in de wachtkamer

We hebben een presentatie gemaakt voor op het scherm in de wachtkamer om patiënten te informeren over MiGuide. We moedigen jullie graag aan deze te tonen!

Ook hebben we een poster en flyers gemaakt. Deze kun je per mail bestellen via .

Consultvoorbereiding

In samenwerking met de Nederlandse Diabetes Federatie hebben we de consultvoorbereiding voor het diabetesjaargesprek geïntegreerd in de MiGuide app. Deze consultvoorbereiding zullen wij voor ieder consult aan de patiënt voorstellen. Zijn jullie in de praktijk al op de hoogte van persoonsgerichte diabetes zorg?  Lees meer

Veelgestelde vragen

Wat kan ik doen als ik MiGuide niet in mijn HIS zie?2021-05-11T16:35:02+02:00
Ik zie mijn patiënt niet in het MiGuide zorgportaal, hoe komt dat?2021-05-11T16:33:52+02:00

Het is mogelijk dat uw patiënt al gebruikmaakt van de app, maar nog niet gekoppeld is aan het HIS. In dat geval dient er voor de patiënt een persoonlijke QR-code aangemaakt te worden. Wanneer uw patiënt deze scant vanuit de app is de koppeling gereed.

Klik hier voor de instructie voor het aanmaken van een QR-code.

Kan ik de app zelf ook inzien?2021-05-11T16:35:53+02:00

De MiGuide app is voor iedereen toegankelijk, dus u kunt de app ook zelf via de App Store of Google Play Store op uw smartphone downloaden.

Hoe kan ik zien wie van mijn patiënten MiGuide gebruikt?2021-05-11T16:36:01+02:00

In het MiGuide zorgportaal kunt u alle patiënten vinden die de MiGuide app gebruiken en die zijn gekoppeld aan het HIS. Wij kunnen om privacy redenen geen patiëntgegevens met u delen als deze koppeling niet niet is gerealiseerd, omdat de patiënt hier dan nog geen toestemming voor heeft gegeven.

Mijn patiënt heeft een probleem met de app, wat kan ik doen?2021-05-11T16:36:07+02:00

We willen uw praktijk zoveel mogelijk ontzorgen, dus als een patiënt problemen ervaart verzoeken wij u om deze naar ons door te verwijzen! Vaak kunnen wij de patiënt direct helpen. Dit gaat vaak eenvoudiger dan via de praktijk, in verband met het delen gevoelige gegevens.

HEEFT U EEN VRAAG?

Neem contact met ons op