Wat zijn de voordelen voor mijn patiënt?

Door |2022-03-07T13:55:18+01:00maart 7th, 2022||

Deelnemers aan het MiGuide CooL programma kunnen (een deel van) de bijeenkomsten online bijwonen. Dat maakt het voor een grotere groep mensen makkelijker om deel te nemen. Zij krijgen bovendien toegang tot de MiGuide app. Via de app ontvangen zij dagelijks inspiratie en herinneringen om actief aan de gezonde gewoontes te blijven werken. Ook kunnen [...]

Wat zijn de voordelen voor mij als zorgverlener?

Door |2022-03-07T13:51:33+01:00maart 7th, 2022||

Naast een effectief programma, waarmee we mensen met (ernstig) overgewicht helpen om gezonder te gaan leven op een manier dat ze deze gezonde leefstijl écht vol kunnen houden, streven we ernaar om jou als zorgverlener te ontzorgen. Indien gewenst kun je je patiënt op afstand volgen terwijl hij/zij het programma doorloopt. Alle deelnemers krijgen namelijk [...]

Hoe kan ik als zorgverlener naar MiGuide CooL doorverwijzen?

Door |2022-03-07T13:51:04+01:00maart 7th, 2022||

Verwijzen is mogelijk via de zorggroep, ZorgDomein en VIPLive. Ook handmatige doorverwijzingen kunnen wij verwerken. Werk je met een ander systeem? We kijken graag met je naar de mogelijkheden! Neem contact op met onze Service Desk: / 085-0066872.

Wat onderscheidt het MiGuide CooL programma van andere aanbieders?

Door |2022-03-07T13:49:57+01:00maart 7th, 2022||

Wij voegen een belangrijke - inmiddels onmisbare - component toe aan het reeds bestaande CooL programma: online ondersteuning. Hiermee slaan we op unieke wijze een brug tussen zorg, leefstijl en technologie. Doordat het online MiGuide platform een vast onderdeel van het CooL programma is, krijgen deelnemers dagelijkse leefstijl ondersteuning vanuit de app en kan diens [...]

Wat is het verschil tussen de GLI programma’s CooL, Slimmer en BeweegKuur?

Door |2022-03-07T13:48:38+01:00maart 7th, 2022||

Er zijn vier erkende GLI programma’s die vergoed worden door de basisverzekering. CooL is het enige programma dat wordt aangeboden door 1 persoon, namelijk een leefstijlcoach. Bekijk deze tabel voor een uitgebreide vergelijking van de 4 programma’s. Let op: hierin staat het basis CooL programma. De toevoegingen vanuit MiGuide staan hier dus niet in!

Is het CooL programma geschikt voor mij?

Door |2023-01-05T16:17:10+01:00februari 10th, 2022|, |

Het CooL programma is geschikt voor jou als je je gezonder en fitter wilt voelen en je gemotiveerd bent om de komende 2 jaar actief met je leefstijl aan de slag te gaan. Daarnaast is het belangrijk dat je de Nederlandse taal machig bent. Alle sessies zijn online, dus het is fijn als je al [...]

Hoeveel tijd kost het mij als ik meedoe met het programma?

Door |2023-08-08T08:49:34+02:00februari 10th, 2022|, |

Het programma duurt 2 jaar. In die 2 jaar zijn er regelmatig individuele sessies en groepssessies. In de eerste 8 maanden, tijdens het 'basisprogramma' heb je 1x per maand een groepssessie. Daarna, in het 'onderhoudsprogramma' is dit 1x per 2 maanden. Tussendoor heb je individuele gesprekken met je leefstijlcoach. Hou er rekening mee dat je [...]

Wat kan ik verwachten tijdens de groepssessies?

Door |2022-02-10T09:10:06+01:00februari 10th, 2022||

Bij het CooL programma is de groep erg belangrijk. Het is wetenschappelijk bewezen dat interventies effectiever zijn wanneer deelnemers met gelijkgestemden in contact komen en ervaringen uitwisselen. Daarom staat tijdens de groepssessies de interactie tussen de deelnemers centraal. Er wordt altijd gestart met een stukje theorie, waarna de deelnemers met elkaar en met de coach [...]

Is deelnemen aan MiGuide CooL echt helemaal gratis?

Door |2023-01-12T14:59:42+01:00februari 10th, 2022|, |

Ja! Het is helemaal gratis. Als je voldoet aan de voorwaarden hieronder wordt MiGuide CooL volledig vergoed vanuit ieders basisverzekering. Het gaat ook niet ten koste van je eigen risico. Ook als je tussentijds stopt met het programma zijn hier geen kosten aan verbonden. Uiteraard vragen en verwachten we dat je de intentie hebt om [...]